A kecskeméti Mercedes is megérezte az autóipar válságát
Közel felére olvadt a nyereség, de stabil képet nyújt a vállalat állapota, amely folyamatosan bővíti a kecskeméti üzemét.
Közel felére olvadt a nyereség, de stabil képet nyújt a vállalat állapota, amely folyamatosan bővíti a kecskeméti üzemét.
December 18-tól egy hónapig szünetel a termelés az üzemben, ez alatt karbantartási és átalakítási munkákat végez majd az üzemeltető.
Infláció fölött nőtt a magyar Mercedes-gyár árbevétele, a profit pedig hajszállal, de megelőzte az eddigi 2019-es rekordévet.
Mindkét vezető Németországból érkezik.
A látványos CLA Shooting Brake formulát villanyautóként sem engedi el a gyártó.
Először lehet élőben is látni a két német prémiummárka fontos újdonságait.
A márka átalakuló kínálatának egyik kulcsmodellje lesz a legkisebb elektromos limuzinjuk.
A Mercedes, az Audi és az Opel magyarországi gyára is növelte a profitját 2021-hez képest, a Suzuki-gyár nem, de még az is bőven pluszban maradt. A béremelésekre az Audinál költötték a legtöbbet, ott már egymillió forint fölötti volt az átlagos bérköltség.
Készülőben a Mercedes CLA elektromos változata, amely a Tesla szedánjának konkurenciája lesz.
Érdekesség, hogy a Mercedes esetében még mindig nagyon magas a dízelek aránya.
A modellt a tervek szerint jövőre kezdik gyártani.
A németországi gyárakon kívül egyedül itt fizetnek ilyet.
A magyar gyárat sem kerüli el az autóipar átalakulása: egyre több elektromos autó készülhet itt, és eltűnik néhány ma ismert modell.
Az új létesítmény mintegy huszonháromezer négyzetméteres.
Négy éve mutatták be a mostani formájában a Mercedes A-osztályt, most frissítettek rajta.
Elektromos haszonjárműveket gyártanának Európában.
Az autógyártó 400 milliárdos bővítésre készül, ami Szijjártó Péter külügyminiszter szerint jelentős munkahelyteremtéssel is jár.
A Mercedes prémiumautók helyett, luxuskocsikat akar gyártani, amely a leginkább az éppen nálunk készülő modellek helyzetét érinti alapjaiban.
Háromszázmillió euróval volt kevesebb a 2021-es bevétele az előző évinél a Mercedes kecskeméti gyárának, és 25 ezerrel kevesebb autót is gyártottak. A cég nyeresége így is 26 millió euróval nőtt. Az eredmény részben a SUV-oknak köszönhető.